چاپ مطلب

ورزش های سه ماهه دوم بارداری – تمرین پنجم

تاریخ انتشار ۱۳۹۳/۵/۲۷ , ۱۲:۳۵

تمرین پنجم: غلتاندن مفصل هیپ ( ران )

این تمرین برای از بین بردن هرگونه کشش از پشت، گردن و شانه ها طراحی شده ست. با انجام این حرکت بایستی احساس آرامش نمایید. اگر این حرکت باعث ایجاد فشار و کشش به عضلات شکم شما میشود ، زانوهای خود را خیلی از هم دور نکنید . اگر احساس هرگونه ناراحتی در قسمت تحتانی پشت کردید ، تمرین را متوقف کنید .

به پشت به گونه ای دراز بکشید که پاهای شما کنار یکدیگر قرار گرفته باشد و زانوها از زمین بلند شده باشد. دقت داشته باشید که گردن و ستون فقرات شما صاف و در یک راستا قرار گرفته باشند و هیچ کششی به شانه ها وارد نشود .

 

  1. نفس بکشید ، هنگامی که بازدم میکنید، زانوهای خود را به آرامی به یک طرف بچرخانید ، زانو ها را نزدیک یکدیگر قرار دهید . تا جائیکه زانوهای خود را بچرخانید که باسن شما از روی زمین بلند نشود.
  2. نفس بکشید ، و به حالت اولیه بازگردید و هنگامی که بازدم میکنید، زانوهای خود را به طرف مخالف بچرخانید . این حرکت را تا 10 مرتبه در هر طرف تکرار کنید.

در ادامه مقالات دکتر مریم عطایی به بررسی بیشتر ورزش های دوران بارداری می پردازیم.

منبع: کتاب ورزش های دوران بارداری و بعد از زایمان | محمود اصغری

 

چاپ مطلب